سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که از دنیا اندوهناک است ، از قضاى خدا خشمناک است . و آن که از مصیبتى که بدو رسیده گله آرد ، از پروردگار خود شکوه دارد و آن که نزد توانگر رفت و به خاطر مالدارى وى از خود خوارى نشان داد دو ثلث دینش را به باد داد ، و آن که قرآن خواند و مرد و راه به دوزخ برد از کسانى بود که آیات خدا را به فسوس گرفت و افسانه شمرد ، و آن که دلش به دوستى دنیا شیفته است دل وى به سه چیز آن چسبیده است : اندوهى که از او دست بر ندارد ، و حرصى که او را وانگذارد ، و آرزویى که آن را به چنگ نیارد . [نهج البلاغه]
کوه انار
درباره



کوه انار


موسی عرب زاده
دوست دارطبیعت
پیوندها

کوه انار درفاصله 60 کیلومتری غرب شیراز مجاور قله تاسک قرار دارد. این رشته کوه  غربی -شرقی است ومرز جنوبی بخش دشمن زیاری با بخش ارژن است. بلند ترین قله این کوه معروف به (تل نیریزی) حدود 3000 متر ازسطح دریا ارتفاع دارد.

دراین رشته کوه گیاهان دارویی زیادی می روید وهر ساله بسیاری از مردم بومی  وغیربومی از نعمات این کوه بهره مندمی شوند.

جاشیر یکی از گیاهانی است که دراین کوهستان می روید وهر ساله مردمان اطراف کوه جهت استفاده دامی بخش زیادی از این جاشیرهارا چیده وبه مصرف دامهای خود می رسانند.

بربلندای کوه انار برف زیادی می بارد که در برخی از سالها این برف تا اواخر فصل بهار کام مهمانان کوهستان را خنک می کند. جالب است بانید حدود 50سال پیش برف این کوه رادر چاله های بزرگ جمع آوری می کردند وباخاروخاشاک می پوشاندند ودرفصل گرم تابستان شهرشیراز ازبرکت این برف بهره مند می شد. الحق که فالوده و بستنیهای آن دوران خوردن داشته!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط موسی عرب زاده 91/9/13:: 10:27 صبح     |     () نظر